Vážení pacienti, od 6. 5. 2024 zavádíme administrativní poplatek za vedení termínu. Poplatek je 1.000 Kč a účtujeme jej v případě, že se nedostavíte na smluvený termín či jej zrušíte krátce předem. O zaúčtování poplatku rozhoduje ošetřující. Při doložení nemoci lékařem poplatek neúčtujeme. Proč toto zavádíme?
Neomluvené návštěvy ubírají z naší kapacity
V dnešní rychlé době není jednoduché sladit denní program kohokoliv z nás. Každý máme spoustu práce, úkolů, pospícháme, neradi čekáme a často jsme po tlakem. My to respektujeme a snažíme se Vám připravit takové prostředí, abyste se o své zdraví mohli starat v klidu. Řada pacientů nám to ale neusnadňuje.
V poslední době se nám bohužel hromadí neomluvené či na poslední chvíli zrušené návštěvy, pozdější příchody či opakované požadavky na změnu termínu. Reorganizace termínů nás stojí velmi mnoho času, zabere až půl pracovní doby našich administrativních pracovníků a přináší další provozní problémy. Když někdo zruší schůzku na poslední chvíli nebo se na ni bez omluvy nedostaví, tento čas zůstává obvykle nevyužitý. Jiní pacienti, kteří by tuto příležitost potřebovali, ji nemohou využít. Objednací termíny jsou pak dlouhé, čímž trpí i ti, kteří termíny nemění a neruší.
Smluvený termín je Váš závazek vůči nám
Byli bychom rádi, když byste považovali schůzky u lékaře za závazek vůči Vašemu zdraví a snažili se je dodržet stejně jako jakýkoli jiný důležitý termín ve Vašem životě.
Na základě Vašeho léčebného plánu je pro Vás rezervován daný termín. Informace o termínu Vám přijde e-mailem i SMS. Dokonce ještě 4 dny před ošetřením dorazí připomenutí pomocí SMS. Jak je tedy možné na termín zapomenout?
Abychom mohli pracovat efektivně, je velmi důležité termín dobře naplánovat, což často vyžaduje sousled několika návštěv u několika odborníků a zodpovědnou práci našich administrativních pracovníků. Proto si Vás dovolujeme důrazně požádat, abyste termín ošetření zodpovědně dodrželi. V případě, že se na plánovaný termín dostavit nemůžete, oznamte nám to co nejdříve. Pokud se bez omluvy nedostavíte na tento předem domluvený termín ošetření nebo se omluvíte či požádáte o změnu termínu méně jak 4 pracovní dny před termínem, dovolíme si Vám naúčtovat poplatek za rezervaci termínu ve výši 1.000 Kč. O zaúčtování poplatku rozhoduje ošetřující. V případě nemoci (doložené lékařem poplatek neúčtujeme.
Snažte se termíny u lékaře plánovat tak, aby odpovídaly Vašemu rozvrhu a aby byla minimalizována pravděpodobnost střetu dvou Vašich událostí. Nedávejte přednost jiným událostem, protože víte, že se k nám obvykle snadno dovoláte a termín Vám snadno změníme. Pokud již víte, že termín nemůžete dodržet, informujte nás o tom co nejdříve, abychom mohli Váš termín nabídnout jinému pacientovi.
Váš termín je i náš závazek vůči Vám
Náš závazek vůči Vám je smluvený termín dodržet. Proto například dovolené a jiné nepřítomnosti plánujeme dlouhodobě předem, což přináší mnohé osobní problémy. Snažíme se, abyste u nás nečekali. Bohužel ve zdravotnictví vždy může dojít k tomu, že se denní plán rozsype jako domeček z karet. Stačí, aby předchozí pacient přišel později, nastaly komplikace v průběhu výkonu nebo se do programu vmezeřila nějaká akutní péče (třeba úraz). To, že čekáte, neznamená, že lékař v ordinaci pije kávu a pročítá zprávy. Náš denní program je opravdu nabitý. Děkujeme, že případné čekání respektujete.
Chceme pracovat jinak
Jsou ordinace, kam se nedovoláte ani na pátý pokus a nikdo Vám nezavolá zpět. Jsou ordinace, kde termín na akutní vyšetření i jako registrovaný pacient dostanete za půl roku a jako neregistrovaný pacient jste odmítnut. Jsou ordinace, kde Vás neobjednají, dokud předem neuhradíte nějaký poplatek, případně tento poplatek musíte hradit opakovaně ročně. Takové ordinace třeba podobné problémy řešit nemusí. My takto pracovat zatím nechceme, snažíme se o Vaše zdraví pečovat jinak.
Jsou pacienti, kteří si myslí, že mají na vše právo a my pro ně musíme být kdykoliv k dispozici, když si za to platí. V případě, že tyto podmínky respektovat nechcete a Váš diář je tak nabitý, že rušení a přesouvání termínů je na denním pořádku, máte vždy možnost přijít a na ošetření si počkat bez objednání.
Stále to není jasné?
Pár příkladů z poslední doby:
- Rodina ruší pár hodin předem plánované termíny u dvou našich odborníků v čase celkem asi 4 hodiny, protože si vzpomněli, že pojedou na výlet…
- Pacient v den ošetření ruší termín na 2 hodiny a je rozzuřen, že nemáme k dispozici dvouhodinový termín na další týden…
- Pacientka ruší termín, protože se objednala k jinému lékaři, kam se obvykle nemůže dovolat…
- Pacienta odchází z čekárny před ošetřením z důvodu, že musí do práce…
- Pacient kvůli pracovním důvodům stále na poslední chvíli plánovaný termín přesouvá
- Pacientka objednaná na vstupní vyšetření s údajně akutními problémy nedorazí na plánovaný termín a po našem telefonickém dotazu, zda na ni máme čekat, říká, že zapomněla a zlobí se, že neumíme najít jiný termín na další den
Že Vám to přijde v pořádku? To samozřejmě respektujeme a věříme, že si najdete lékaře, který to tak cítí také.
Poplatky zdaleka nepokrývají naše náklady. Je to jen jaksi výchovný prvek pro ty pacienty, kteří mají jinou představu o respektu k práci jiných. Pacientů, kteří termíny neruší, se to nedotkne. Děkujeme Vám za pochopení.