Máte v pořádku registraci k zubnímu lékaři?

8 Čvn

Množí se nám dotazy našich pacientů, kteří se ptají, proč v přehledech své léčby u zdravotní pojišťovny nachází jako registrujícího zubního lékaře někoho jiného než nás, i když k nám pravidelně chodí. O co jde….

Agregovaná platba

Od roku 2022 platí pro zubní lékařství tzv. agregovaná platba. Ta znamená, že zubní lékař, u kterého je daný pacient registrován, dostane od zdravotní pojišťovny drobnou částku (16 – 18 Kč měsíčně). Lékař dostane zaplaceno za kapacitu, kterou má pro registrované pacienty a s tím spojené výkony, které nebylo možné v dřívějších letech nijak pojišťovně vykázat (tudíž nemohly být proplaceny). Obdobný systém funguje např. pro praktické lékaře.

Tato platba (a některé další platby za výkony hrazené zdravotní pojišťovnou) je vázána na tzv. registraci. Registrace je úkon, při kterém pacient podepíše registrační list a následně lékař tuto informaci předá zdravotní pojišťovně. Proces registrace zavazuje obě strany (pacienta i zdravotnické zařízení – lékaře) k určitým povinnostem a právům.

Protože v dřívějších letech na mnoha pracovištích tento registrační úkon nemusel být administrativně dotažen (důvodů je více – hlavní je asi ten, že registrace vlastně dříve k ničemu nebyly), strhla se od ledna 2022 administrativní mela s registracemi. Každý lékař se to snažil dotáhnout, jak jen to bylo možné. Většina pracovišť posílala tzv. hromadné registrace všech svých pacientů.

Proč tedy případně vzniká rozpor mezi informacemi od zdravotní pojišťovny, ke kterému lékaři jste registrováni a to, kam reálně chodíte?

Zmatky u Vašeho předchozího lékaře

Je možné, že Váš předchozí lékař Vaši registraci na zdravotní pojišťovnu odeslal omylem. S výše zmíněnou hromadnou registrací omylem oznámil na zdravotní pojišťovnu i Vás, i když už třeba k němu nechodíte.

Zmatky na pojišťovně

Je možné, že jsou jisté zmatky i u Vaší zdravotní pojišťovny. Například nám ve Studiu 32 chodí od jisté zdravotní pojišťovny informace o přeregistraci pacientů, kteří k nám nikdy nechodili… Jak se to může na zdravotní pojišťovně stát, to netušíme.

Překážky u Vašeho současného lékaře

Je možné, že Vás současný lékař Vaši registraci neodeslal nebo nemohl odeslat. Důvodů může být více. Například výše zmíněná registrace omylem u jiného lékaře. Změny v registraci k zubnímu lékaři jsou možné pouze jednou za 3 měsíce. Tedy jestliže předchozí lékař Vás omylem zaregistroval v lednu a nový lékaře v únoru,  druhá registrace neproběhne.

Co s tím?

Zkontrolujte si vykázanou léčbu na své jméno u své zdravotní pojišťovny. Jde to pohodlně online. Jestliže najdete nesoulad ve zmíněné agregované platbě a registraci,  informujte zubního lékaře, ke kterému jste chybně registrováni (buď jste k němu někdy chodili, nebo je chybná informace na zdravotní pojišťovně) o zrušení registrace. Požádejte Vašeho současného lékaře, aby Vaši registraci aktualizoval. Je možné, že se to vyřeší časem samo (tj. nový lékař Vás sám opětovně zaregistruje), ale nelze na to spoléhat.

Ač myšlenka agregovaných plateb není špatná, všechny praxe zubních lékařů zatížila další administrativou. Nejde o to, poslat jednu registraci. To je hračka. Jde o to soustavně kontrolovat a opakovaně odesílat informace na zdravotní pojišťovny, protože u nich něco nesedí a dají to lékaři najevo. Při počtu jednoho až dvou tisíců pacientů na jednoho lékaře, je (nejen) tato administrativa neúnosná. I to je důvod, proč řada zubních lékařů ruší smlouvy se zdravotními pojišťovnami.

 

 

 

Zanechte komentář

Pod Sychrovem I 83

101 00 Praha 10 Michle

+420 271 751 631

Objednejte se již dnes!

Ordinační doba

PO-ČT 8-17, PÁ 8-12

Napiště nám

recepce@studio32.cz
css.php